søndag den 11. august 2013

Jake og piraterne fra ønskeøen.

Ja, det var temaet for denne fødselsdagskage, så det var da lidt af en udfordring, og da jeg skulle lave 2 kager til Andreas, havde jeg ikke ligefrem masser af tid til at modellere diverse figurer til kagen. Så jeg gik en tur på Pinterest for at finde inspiration, hvilket jeg fandt, og det resulterede i denne kage, som jeg blev rigtigt godt tilfreds med, faktisk synes jeg, at det er en af de bedste kager jeg har lavet indtil nu.


Kagen bestod af 3 lag bondekonens chokoladekage, og 2 lag nutellasmørcreme, hvilket den også er smurt op med. Overtrukket med MFF, og al pynt er stort set også lavet i MFF. Rundt om kagen tyllede jeg med RI og dryssede rørsukker ud over det, så det lignede sand.

3 kommentarer:

  1. Wow! Den er virkelig fin! Sådan en kage ville min søn også blive lykkelig for!

    SvarSlet
  2. Fantastisk kage - og lige præcis din flotte kage min søn faldt for. Hvordan har Du lavet farven på kortet? Jeg har nemlig lavet min egen fondant og skal have det farvet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi.
      Jeg tror nok, at jeg først farvede den gul og derefter tilsatte brun pastafarve, indtil den havde den ønskede farve. Det slidte look på kanterne lavede jeg ved at duste med brun pulverfarve, men tror også at kakao kan bruges. Kortet skal helst ligge og tørre et par dage, så det ikke klasker sammen. Håber jeg fik svaret dig i tide. Held og lykke med kagen.
      Vh Heidi

      Slet