lørdag den 26. oktober 2013

Chokoladefremstilling 2013

Sidste år var jeg ude på Egens Overgård og lave chokolade, og i år havde jeg så selv booket en tid og fundet et hold chokoladeglade tøser, der havde tid og lyst til at prøve kræfter med det.

Der var 14 forskellige slags fyld i sprøjteposer (og man kunne godt fylde 2 forskellige slags i en), og 19 forskellige slags topping/fyld, så der var rigtigt meget at vælge imellem. Som noget nyt i år var der lakridsstykker til at komme i sammen med lakridscremen, jeg var lidt skeptisk overfor at putte et helt stykke lakrids i et stykke chokolade, men hold da op hvor smagte det godt, så dem lavede jeg en del af:-).


Der bliver arbejdet på højtryk (undskyld den dårlige billedkvalitet, det er taget med mobilen).

Et lille udpluk at det færdigproducerede chokolade. Alt det i nederste venstre hjørne er vist mit. I alt fik jeg lavet 3,03 kg i år, så det var lidt mere end sidste år. Og vi fik da også lige bestilt en dato i både 2014 og 2015, for man skal være tidligt ude. Og nu står chokoladen så i en godt tiltapet dåse ude i skuret. Så er der en chance for, at vi stadig har noget til jul;-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar