lørdag den 21. december 2013

Julekage og julecupcakes

Til den første søndag i december (ja, jeg er lidt bagud) blev jeg spurgt, om jeg kunne lave en lille kage og 6 cupcakes, og det sagde jeg ja til. Jeg fik tilsendt en hel masse billeder med julepyntede cupcakes, og så kunne jeg selv vælge, hvordan jeg ville pynte cupcakes'ene, men kagen skulle have et lille juletræ på og være hvid. Så det var jo lige til at gå til.


Jeg syntes dog der skulle lidt farve på, så derfor satte jeg et julerødt bånd på, og det fungerede ret godt.

Kagen bestod af en lys karamelkage, en chokoladekaramelkage og et ordentlig lag karamel imellem dem (kondenseret mælk kogt i 4 timer). Den blev smurt op med karamelsmørcreme og overtrukket med MFF. Juletræet blev lavet af gumpaste, og de små snefnug er fra en bøtte med 4 forskellige slags drys.


Cupcakes'ene var ligesom dem jeg lavede sidst i november (det var også til den samme person), karamelkage med lidt karamel indeni, karamelsmørcreme der blev farvet grøn, store guldsukkerkugler, små hvide- og guldsukkerkugler og en fondantstjerne på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar