søndag den 2. marts 2014

Endnu en brystbombe

Min venindes kollegas mand fyldte 50 i februar, og hans kone ville gerne overraske ham med en brystkage, og det ville jeg gerne hjælpe med. Der skulle være kage til 15 personer, men der var nok snarere kage til 25. Jeg havde nemlig besluttet, at jeg ville prøve at lave en hjerteformet brystkage, og da jeg kun har 2 hjerteforme, brugte jeg den største, for den anden var for lille.


Bh'en kom til at sidde lidt skævt, hvilket er rigtigt nemt at se her på billedet, så det var jeg lidt træt af, men kagen havde smagt godt, så det var dejligt. Den bestod af lyse bunde, et lag jordbærmousse, et lag vanilleflødecreme med hakket chokolade, hvor både bunden over og nedenunder var smurt med nougat, smurt op med chokoladeganache, overtrukket og pyntet med MFF, den brune kant på bh'en og kanten på kagen er tyllet med chokoladeganache. Selve brysterne blev formet af hjemmelavet trøffeldej.

2 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Det syntes jeg nu ikke, du skal være træt af... ikke 2 bryster er ens, hvilket desuden gør kagen mere charmerende i mine øje. Jeg syntes, din kage er flot.
    - Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Pia, men ville nu hellere have haft at den sad lige;-)

      Slet