søndag den 27. april 2014

Citronfromage - den fra Karolines Køkken

Da jeg var barn fik vi altid citronfromage til dessert nytårsaften, men efter jeg flyttede hjemmefra, har jeg kun prøvet at lave det en enkelt gang sammen med min søster, og det var mildt sagt et temmeligt mislykket resultat vi fik ud af det - masser af husblastrevler, hvilket jo ikke er særligt lækkert. Så i mange år overvejede jeg slet ikke at prøve det igen, men nu hvor jeg ofte bruger husblas, tænkte jeg, at det skulle forsøges igen, så i anledningen af min fødselsdag, valgte jeg at lave det til dessert.

Opskriften er den fra Karolines køkken, og den finder du her på bogens side 46, og den lykkedes helt perfekt, så det er ikke sidste gang jeg laver den.

Jeg pyntede desserten med lidt flødeskum, samt noget chokolade, der er købt i Tyskland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar