søndag den 27. april 2014

Mettes fødselsdag

Mette skulle holde tøsefødselsdag i går, og ville gerne have mig til at lave en kage til hende, og det sagde jeg ja til, selvom jeg også havde en konfirmationskage, der skulle være færdig i går. Så jeg valgte at lave bundene og mousserne og fryse det ned, så det kun var opsmøringen og pyntningen jeg skulle bruge tid på. Mette havde fundet et billede af en kage med zebrastriber og pink gerberaer på nettet, og det var det hun gerne ville have, så det lavede jeg.


Jeg synes selv den blev rigtig fin, og meget tøset og Mette var også super tilfreds med resultatet.

Kagen indeholdt 2 champagnekagebunde, og 1 chokoladekagebund (sort midnat), kokosmousse og baileysmousse. Den er smurt op med chokoladeganache og overtrukket med MFF. Den sorte fondant er Sukkerdej fra Norbak, det er første gang jeg prøver den, men den har en god konsistens, er nem at arbejde med og smagen er også ok.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar