fredag den 3. april 2015

Jeg er her stadig

Hold da op, hvor er det ved at være længe siden jeg sidst har blogget. Der er sket meget siden sidst, men ikke rigtigt lavet så mange kager, men nu er det så småt kommet i gang igen.

Stort set hele december var vi på ferie, da vi rejste til Mellemamerika for at holde jul hos svigerfamilien, så i den periode blev der ikke bagt så meget, havde dog nået at få bagt de sædvanlige julesmåkager, og fik dem heldigvis smuglet ind uden problemer :-). Og så fik jeg lavet konfektkager et par gange mens vi var der, de faldt i god jord hos familien.

Inden vi tog afsted på ferie, nåede jeg at lave en kage til en 80 års fødselsdag, men billederne af kagen er desværre forsvundet, så den kan jeg ikke blogge om. Og her efter ferien er jeg så startet op med et nyt arbejde, men dog på samme arbejdsplads. Så der har været en del nye ting der skal læres, og det har kunnet mærkes i hovedet, men det er jo godt nok at få den brugt ;-).

Udover ferie og nyt arbejde har jeg også fået en ny hobby: kortfremstilling. Så jeg vil lave en del ændringer her på bloggen, for den vil fremover også komme til at handle om kortfremstilling, men kagerne vil også stadig væk være her, det var jo dem, det hele begyndte med.

Nu skal det så handle om Ditlevs 3 års fødselsdagskage: Nemo.


Ditlev er helt vild med filmen Nemo, og har også en Nemo bamse, så der var slet ingen tvivl om, hvad hans kage skulle være i år, og han blev da også helt vild med den, da han så den, og ville med det samme have Nemo-figuren og lege med den.

Kagen bestod af vanillebunde, hindbærmousse og hvid chokolademousse. Opsmurt med chokoladeganache og overtrukket med MFF. Alt pynt er også lavet af MFF.

Udover kagen skulle de også have nogle cupcakes til om formiddagen, hvor dagplejen kom til fødselsdag.

Kagerne er lavet af samme opskrift som vanillebundene, pyntet med noget blå smørcreme og fondantpynt af MFF.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar