tirsdag den 10. juli 2012

Fødselsdagskage

I mandags havde min yngste datter, Rebecca, fødselsdag, og da de 2 store og min ene nevø lige har haft det i juni, skulle det jo fejres, og det gjorde vi så i søndags sammen med min søster og hendes familie, hvor vi tog i Viborg Legeland. Da det hele blev planlagt lidt i sidste øjeblik, nåede jeg ikke at få lavet en Hello Kitti kage, som jeg ellers havde en ide om, at jeg ville lave til hende. Det blev lidt en restekage, da både fondant og blomster var rester fra 2 tidligere kager. Jeg nåede ikke engang at få lavet en bort på kagen, så derfor er der ikke et billede af den, hvor man kan se den nederste kant.

Tillykke til Isabella, William, Magnus og Rebecca

Kagen var en red velvet, dog uden kakao og rød farve, til gengæld var der både pink og blå farve i den, lagt sammen og smurt op med en cream-cheesefrosting, og stort set alt fondanten var hjemmelavet. Kun bogstaverne var købefondant.

4 kommentarer:

  1. Jeg synes, at det er blevet et rigtig fint og enkelt design - det er altid rart at kunne bruge sine fondant-rester!
    Jeg tænkte på: hvad er det for nogle bogstaver? De er rigtig flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.
      Bogstaverne er lavet med en ny silikoneform fra Wilton, den består af 4 stk, og har både tal, store og små bogstaver. Jeg har købt dem i den hollandske webbutik til knap 30 euro.

      Slet
  2. Hej Heidi!
    Tak fordi du kiggede forbi min blog. (har svaret på dit indlæg i min give away).
    Sikke fine kager du laver. Selvom det skal gå stærkt, går jeg virkelig ind for at man får brugt sine rester fornuftigt :)
    Håber I havde en god dag :)
    Jeg har meldt mig som fast læser og glæder mig til at se hvad du får lavet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bianca.
      Vi havde en rigtig god dag, der blev leget til den store guldmedalje:-), og velkommen til min blog, dejligt med endnu en fast læser.
      Glæder mig også til at følge din blog og blive inspireret af dine kager.

      Slet