lørdag den 22. juni 2013

HG-studenterkage

Min kollega fra natholdet, havde en datter der blev HG-student i mandags. Sofie ville dog hverken have hue, gilde eller noget som helst andet, da hun stadig mangler nogle fag, for at komme ind på drømmestudiet. Så hun fortsætter og tager de ekstra fag hun har brug for, og er derfor først færdig om 7 måneder. Men hendes mor ville gerne overraske hende med en kage, og bestilte derfor i første omgang en studenterhuekage (og fortalte mig hele historien), så jeg gik lidt i tænkeboks, og da jeg vidste at Sofie er vild med prinsesse-/barbiekagen og farven lyserød, foreslog jeg hendes mor, at lave den i stedet for, og så bare sætte en lille hue på hovedet af dukken, så huen kom med, og det syntes hendes mor, var alletiders idé, så som sagt så gjort.


Kagen består af chokoladekage, 1 lag jordbær-/rabarbermousse, 1 lag chokolademousse, smurt op med Baileyssmørcreme, og overtrukket med MMF. Jeg havde helt frie hænder til udseendet, og da jeg længe gerne har villet prøve Billowingmetoden, havde jeg her mulighed for det, og det er faktisk ikke så svært, det er i hvert fald ikke sidste gang jeg har lavet det. 

Jeg fik at vide, at Sofie var blevet vildt glad for kagen, og at andre der så den, slet ikke var i tvivl om, hvem den var til:-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar