fredag den 9. november 2012

Fødselsdagskage til Tina

Min kollega Tina havde fødselsdag for et stykke tid siden, men skulle først holde det i sidste weekend. Ønsket var endnu en "gave-kage", så det fik hun. Da jeg ikke synes kagerne skal være for ens, besluttede jeg at lave en rund gave med marmoreret effekt denne gang.

En rund gave
Til en anden gang skal jeg nok planlægge farverne lidt bedre, da jeg synes, den blev for lilla, men det er jo svært at vide på forhånd, præcis hvordan marmoreringen vil ende med at se ud. Kagen er en chokoladekage, med et lag limemousse og et lag baileysmousse, smurt op med Islandsk smørcreme (hvilket er fantastisk at smøre op med) og overtrukket med MMF. Det lilla bånd er købefondant. Jeg fik senere at vide af Tina, at gæsterne havde troet, kagen var en borddekoration og ikke skulle spises:-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar