fredag den 6. september 2013

1 års-fødseldagskage

Elias er lige blevet 1 år, og hans mor ville rigtigt gerne have en kage til ham. Da han i sin tid blev døbt, ville hun også gerne have haft mig til at lave hans dåbskage, men hun var lidt sent ude, så jeg havde ikke tid den weekend. Så de måtte "nøjes" med en kage fra bageren, og den syntes hun bare ikke var pyntet nok. Derfor ville hun gerne have en kage, der var fint pyntet, men jeg havde frie hænder til hvad jeg ville lave, så det var jo dejligt. Desværre fik jeg en fibersprængning i det ene ben, dagen før jeg skulle levere kagen, så det var noget af en kamp at få fondanten rullet ud, prøv lige det, mens I står på et ben. Heldigvis havde jeg lavet næsten al pynten, på forhånd, så selve pyntningen tog ikke så lang tid, plus det kunne jeg sidde ned til.


Kagen var en chokoladekage, med et lag jordbærmousse og et lag chokolademousse, smurt op med smørcreme og overtrukket med MFF. Det meste af pynten er også MFF, kun den brune er Wiltons.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar