mandag den 30. september 2013

Dorthes fødselsdag

Min søde veninde Dorthe har fødselsdag på lørdag, og i lørdags havde hun inviteret en flok tøser til ostebord og rødvin. Hun ville gerne have mig til at lave en kage til desserten, og det ville jeg da gerne. Hendes ønske var meget simpelt, hun ville bare gerne have en Heidi-kage. Dvs. at jeg havde helt og aldeles frie hænder. Men jeg fik da at vide, at hun ikke havde det så godt med frugtmousser. Pynten måtte jeg også helt selv bestemme, men jeg spurgte da lige ind til hendes yndlingsfarver, for at have noget at gå efter.


Dette var hvad jeg fik lavet. 2 champagnebunde, 1 sort midnatsbund, 1 lag baileysmousse, 1 lag kokosmousse m/hakket chokolade i, smurt op med chokoladeganache og overtrukket med MFF. Pynten er lavet af MFF og RI. Synes selv kagen blev fin og tøset, og jeg fik meget ros for både udseende og smag. Hun har også bestilt en kage til hun skal have familien på besøg på lørdag, og endnu en gang har jeg helt frie hænder.

Og så synes jeg lige I skal se, hvordan der ser ud hjemme hos os, når jeg pynter kage:


Jeg får ret hurtigt 3 "hjælpere" som også vil være med. De har dog efterhånden fundet ud af, at de ikke får lov til at hjælpe med at lave pynt, til den kage jeg laver, men så laver de pynt til en kommende kage til os selv (den bette spiser dog for det meste bare fondanten). I lørdags lavede de pynt til en julekage (i lyseblå farver med sukkerkugler på), det skal nok blive godt, og med alt det de fik lavet, skal det vist være en stor kage;-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar