søndag den 28. oktober 2012

Fredagskage

Fredag i efterårsferien fik vi besøg af et hold gode venner til aftensmad. Besøget blev først planlagt torsdag aften, så der var ikke alverdens tid til at planlægge en kage. Isabella og jeg havde godt nok besluttet, at vi ville bage fredag, og derfor havde jeg lavet en mousse klar, men da vi også skulle til frisør, og der også lige skulle gøres lidt rent, bagte jeg selv kage og  lavede fondant torsdag aften, fik lagt den sammen fredag morgen, og pyntet den efter frokost. Heldigvis brokkede den unge dame sig ikke over, at jeg selv ordnede det hele;-).


Kagen var en mazarinkage, som jeg absolut ikke var tilfreds med, men den kunne nu sagtens spises alligevel, med et lag marabou m/daim-mousse, et lag jordbær-rabarbermousse (fra fryseren), smurt op med nutellasmørcreme, pyntet med MMF og RI (også fra fryseren) samt nogle MMF blomster jeg havde på lager. Det var første gang jeg prøvede at tylle på denne måde, har købt en dims, der laver huller, der hvor man skal tylle, men jeg syntes nu, hullerne var for store, så næste gang vil jeg nok forsøge uden den.
Jeg var meget spændt på hvad min veninde syntes om min fondant, da jeg ved hun syntes købefondant smager forfærdeligt, men hun tog 2 stykker kage, og der var ikke efterladt noget af fondanten på tallerkenen, så den blev vist godkendt:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar