tirsdag den 16. april 2013

1- og 2-års fødselsdag

Jeg blev spurgt, om jeg ville lave en kage til 2 søstre som fylder år tæt på hinanden, og selvfølgelig ville jeg det. Moderen havde både fundet opskrift og billeder af cupcakes og kage på nettet, så jeg kunne se, hvad hun gerne ville have. Til selve kagen måtte jeg dog finde en anden opskrift, da dem hun havde fundet, ikke var egnede til at overtrække med fondant. Men jeg kunne da se, hvordan jeg smagsmæssigt skulle sammensætte kagen, for at opfylde hendes ønsker. Billedet tror jeg hun fandt hos Cake Journal.

Kage til 2 prinsesser

Jeg ændrede lidt på kagens udseende, da den på billedet, jeg modtog fra hende, var lyseblå. De 2 piger skulle have en cupcake hver, og så kom der en på kagen også. Kagen består af et lag vanillekage, et lag karamelkage og et lag chokoladekage (opskrifterne følger en dag, hvor jeg har masser af tid). Efter ønske var der et lag karamel, a la dulce de leche (1 cm tykt lag), og et lag chokolademousse. Den er smurt op med almindelig smørcreme tilsat lidt karamelaroma. Overtrukket med MMF og pyntet med MMF og RI. Cupcakesene var karamelkage, pyntet med smørcreme. Tillykke til Rebecca og Victoria.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar