søndag den 28. april 2013

Min fødselsdag

Ja, så blev det den tid på året igen - min egen fødselsdag - en anledning som jo kræver kage:-).

På selve dagen havde jeg lavet 2 forskellige slags, først disse Havrekager med citroncreme, opskriften havde jeg set inde hos Himmelske Kager, og dem måtte jeg bare prøve at lave. De smagte også godt, men smagen er måske lidt speciel, men jo flere man spiser - jo bedre smager de;-).


For et stykke tid siden havde jeg surfet "lidt" rundt på forskellige kageblogs, og der var jeg faldet over denne lækre kage, en "Copenhagen Cake". Den består af et lag chokoladekage, et lag cheesecake og et lag cookie dough, og smurt op med en smørcreme. Jeg tror ikke, det er en kage, jeg kommer til at lave igen, for den var sød, meget sød og meget tung. Og det hjalp da slet ikke, at vi lige havde spist en stor frokost, og så skulle have denne til eftermiddagskaffe. Puh ha, selv jeg måtte opgive at spise hele mit stykke, og der skal ellers meget til.


Jeg skulle jo også have lidt sødt med på arbejde, og da jeg fik en macaronsmåtte i gave, skulle den selvfølgelig afprøves. Det lykkedes dog ikke at få en fod på dem, men de smagte nu meget godt alligevel. Jeg lavede 3 slags, hindbær, lakrids og vanille, og så havde jeg lavet en hvid chokoladeganache, som skulle bruges som fyld, med lidt ekstra tilsat, men jeg fik overpisket den, og måtte kassere det hele, derfor var jeg nødt til at bruge smørcreme imellem dem. Jeg havde lidt tilovers fra kagen ovenover, så det kom i den med vanille, ekstra lakridspulver blev tilsat til den med lakrids, og så havde jeg en rest islandsk smørcreme med hvid chokolade, der blev tilsat frysetørrede hindbær til den sidste.


Opskriften rakte til flere macarons end der kunne være på min måtte, derfor sprøjtede jeg de sidste ud efter bedste even, de blev dog lidt større end de andre. Til gengæld var det dem, der blev mest perfekte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar