søndag den 10. juni 2012

8-års fødselsdag

D. 5. juni var det min ældste datters fødselsdag, og da hun gav mig prinsesseformen i fødselsdagsgave, havde hun sagt, at den skulle jeg lave til hendes fødselsdag. Men kun til os i familien, når hun skal have vennerne på besøg, vil hun have en kage med en kat på. Hun havde også sagt at den skulle være gul og blå, så det var det jeg havde at gå efter.

 En blå og gul prinsessekage
Fødselsdagsbarnet skulle have det første stykke

Kagen var bondekonens chokoladekage, uden noget som helst i, opsmurt med UCF, og pyntet med blå købe- og gul hjemmelavet fondant, og så lige pyntet med lidt gul RI. Fik min mand til at hjælpe lidt med at sprøjte mellem de blå og gule stykker, for det var lidt hårdt for min hånd.

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle smukke kager du laver! Jeg er ny til hobbyen og igang med at øve en prinsesseform. Det er dog umuligt for mig at lave en god kage der fylder formen ud. Enten hæver den ikke nok - eller med større portion der hæver nok kommer der et hulrum inde i kagen?! Vil du have ulejlighed med at give din opskrift der passer til prinsesseformen og bageinstruks/tips? Det ville være en KÆMPE hjælp! Mvh Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe. Tak for det, det er dejligt at høre, at du synes om mine kager. Desværre har jeg ingen opskrift, der passer præcist til prinsesseformen, der er altid dej tilovers, som jeg så bruger til noget andet. Første gang jeg lavede den, fik jeg fyldt for meget dej i den, så der røg noget ned i det rør der sidder i midten, og anden gang synes jeg ikke jeg fik nok dej i, men fik kagen høj nok alligevel, ved at have 4 lag mousse i den. Så det er nok bare med at prøve sig frem. Næste gang tror jeg, at jeg vil prøve at fylde den op til ca. 5 cm fra kanten, og så se hvordan det går. Jeg har til begge kager brugt en opskrift på bondekonens chokoladekage (Google), og den fungerer fint. Skal lige høre om det er wiltons prinsesseform du har, den har nemlig et rør i midten, som gør at kagen bliver bagt jævnt. Håber det kan hjælpe lidt, ellers er du selvfølgelig velkommen til at kontakte mig igen. Mvh Heidi.

      Slet