fredag den 1. juni 2012

Besøg af mødregruppen

I onsdags havde jeg besøg af mødregruppen, vi mødes ca. 1 gang om måneden, uden vores små tøser, for så kan vi ses om aftenen. Og ca. 4 gange om året finder vi en søndag, så vi kan have tøserne med, næste gang skal vi holde 3-års fødselsdag for dem, og gæt hvem der står for kagen ;-). Nå, jeg havde fundet en opskrift på cheesecupcakes, med bastognekiks i dejen, og en bagt cheesecake øverst, og det lød så lækkert, at det måtte jeg bare prøve. Men der gik et eller andet grueligt galt. Der havde ikke stået i opskriften, hvor mange cupcakes der blev, men det var sikkert 50, for da jeg havde fyldt i 29, var der stadig næsten halvdelen af dejen tilbage. Så jeg besluttede at fylde resten i en lille springform og bage den som en almindelig kage. Jeg fik bagt cupcakes'ene og lavede ostefyldet, som skulle ovenpå, men det var en gang tynd sprøjt, som bare sank ned i den bagte kage, i stedet for at lægge sig ovenpå, så det var en mislykket affære. Så i stedet endte vi med at få den lille kage, som jeg så havde pyntet med en flødeostesmørcreme.
Jeg skulle jo nok have smurt hele kagen op, inden jeg tyllede lidt blomster på toppen, men det tænkte jeg ikke lige på, og det er sørme ikke nemt at få dækket hele kanten, når man først har pyntet toppen. Men den endte i det mindste med at smage rigtigt godt, og det er jo pointen med det hele. Min store pige mener, at jeg også skal lave den til hendes fødselsdag, som er på tirsdag, men nu får vi se, det kan jo være, jeg falder over noget andet spændende. Men opskriften på kagen skal I da ikke snydes for, så den kommer her:

Bastognekage:

150 g smør
200 g brun farin
200 g sukker
3 æg
2 tsk vanillesukker
2 tsk kanel
2 tsk bagepulver
300 g mel
3 dl mælk
1 pakke bastognekiks

Forvarm ovnen til 200 grader.

Pisk smør, farin og sukker godt sammen. Pisk æggene i - et ad gangen.
Bland bagepulver, vanillesukker, kanel og mel sammen.
Bland lidt af mælken i smørblandingen og tilføj derefter lidt af melblandingen - fortsæt sådan til alle ingredienserne er sammenblandet. Vend de hakkede bastognekiks i dejen og hæld den i 2 små springforme eller 1 stor. Bagetid ca. 30 - 40 min. tror jeg det tog for den.

Skulle nogle have lyst til at prøve at lave de famøse cupcakes, så kan de finde opskriften her.

Jeg havde også lavet disse her momses weekendfristelser, og hold da op, hvor var de gode. Jeg fik desværre ikke taget et billede af dem, men tjek linket, for der er masser af billeder. Dem har min datter også bestil til fødselsdagen, men jeg tror jeg vil prøve at bruge havregryn i stedet for kokosmel, for det er der mange børn, der ikke er så vilde med. Det skal lige siges, at jeg ikke havde noget mørk chokolade på lager, men kun den med appelsinkrokant fra marabou, men det kan sagtens bruges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar