fredag den 1. juni 2012

Mandens fødselsdagskage

Min mand havde fødselsdag midt i maj, men han havde besluttet at holde fri den dag, så det var først i tirsdags han havde kage med. Han ville under ingen omstændigheder have en tøsekage, men en rigtig herrekage, og havde besluttet sig for, at kagen skulle være camouflagefarvet. Jeg havde brun og sort købefondant, og så farvede jeg noget købefondant, så det blev beige og oliven. Så langt så godt. Det blev så plukket i stykker og lagt tilfældigt på bordet, hvorefter jeg gik i gang med at rulle det ud. Men af een eller anden grund, ville den sorte ikke rigtigt hænge sammen med de andre farver. Min mand (som deltog i kagepyntningen) foreslog, at farverne blev æltet lidt sammen, så kunne det være den sorte ville "smelte" ind i de andre farver, meeeen det gik ikke helt efter planen, som det kan ses på billedet.
Til gengæld lignede det nu marmor, ru overflade, små "knaster" og hele molevitten. Men han synes den var fin, for den var stadig ikke tøset. Han har så lavet smiley'en til den, og så skulle der ikke gøres mere ved den. Kagen selv var også rimelig simpel, 2 gange drømmekage, den ene vendt omvendt, så toppen blev fyldet, og smurt op med UCF.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar