søndag den 17. juni 2012

Isabellas fødselsdag for klassen

Så blev det Isabellas tur til at holde fødselsdag for klassen, eller i hvert fald en del af den, de kører rullende indskoling, og er også blandet 0., 1. og 2. klasse i de 6 indskolingsklasser. Forvirret? Så prøv at være forældre til et barn der skal starte i 0. klasse!! Heldigvis har man så lært det hele, når barn nr. 2 begynder i skole;-). Nå, men vi havde inviteret de andre 1. klasseselever fra hendes klasse + 1 fra een af de andre klasser, så det blev til 12 børn i alt - ligeligt fordelt på hvert køn. Det gik rigtigt godt, og vi var så heldige at det holdt tørvejr, så vi kunne komme udenfor, og de kunne brænde noget krudt af. Jeg havde valgt at holde fødselsdag for hende i dag, da jeg var sikker på, at det var næste weekend, vi skulle i mødregruppe, og var det ikke for Isabellas kommende svigermor, som jeg er i mødregruppe med, havde jeg garanteret ikke opdaget, at det var samme dag. Hun sendte nemlig en sms med det samme de fik indbydelsen, og gjorde mig opmærksom på det. Så nu stod jeg og skulle have 2 kager klar til den samme dag. Men jeg klarede det, har dog også haft noget at se til hver aften i denne uge, og det er absolut ikke fjernsynet, der har taget min tid. Planlægning har været kodeordet. Isabella ville oprindeligt have en kage med hunde på, som hun havde set i een af mine bøger, men eftersom vi ikke selv har hund, syntes jeg det var bedre med en kat, da vi har sådan en, og det gik hun med til. Fandt et billede i en Debbie Brown kagebog, hvor fremgangsmåden var rimeligt simpel, så den lavede jeg. Og dette blev så det færdige resultat.

En lille kat der ligger og kigger på en sommerfugl
Isabella har selv lavet blomsterne, måtte dog lige stoppe hende, inden kagen blev overpyntet med dem. Sommerfuglene lavede jeg i fredags, men de havde ikke tørret nok, da kagen blev pyntet i går, så de klaskede lidt sammen, så lærte jeg lige det! Kagen er endnu en gang bondekonens chokoladekage, og så har jeg snydt denne gang, jeg har nemlig brugt chokolade- og jordbærmousse fra Dr. Oetker. Ikke lige min smag, må jeg indrømme, men ungerne kan godt lide den lidt kunstige smag det har. Som det kan ses på siderne af kagen, er den smurt op med UCF, alt fondanten er Wiltons, og så fik jeg lige tyllet lidt græs og blomstermidter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar