tirsdag den 25. december 2012

Julemuffins

Min søster med familie skulle holde juleaften hos os, og de kom i går eftermiddags, så selvfølgelig skulle der være lidt kage til kaffen. Så jeg havde besluttet at lave pebernødde-muffins pyntet med julestjerner.



Jeg havde set en DIY inde hos Rosas univers, og det så jo egentlig meget simpelt ud, havde dog ikke samme størrelse tyl, så derfor måtte jeg lave dem lidt anderledes, men de blev nu meget søde alligevel. Min hånd var dog ikke særlig begejstret bagefter, den har i det hele taget ikke haft det så godt her i weekenden, men mon ikke der bliver tid til at slappe lidt af i den nu?

Opskriften på muffins stammer inde fra Facebook (Dr. Oetkers Kagerullen), men jeg har fået den af den bettes tidligere dagplejer, hvor vi for nylig var på barselsvisit (og som jeg skal lave dåbskage til i starten af februar). Jeg har ændret lidt i opskriften, så den kommer her som jeg lavede den:

Pebernøddemuffins (12-16 stk)

175 g smør
175 g rørsukker
3 æg
1 brev Dr. Oetker pebernøddekrydderi
150 g mel
175 g hakket hvid chokolade

Tænd ovnen på 180 grader varmluft.

Rør smør og sukker blødt. Pisk æggene i et ad gangen, til massen bliver cremet og luftig. Bland pebernøddekrydderi og hvedemel og rør det i dejen. Rør til sidst hakket chokolade i, og fordel dejen i muffinsformene.

Bag kagerne midt i ovnen i 20-25 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar