torsdag den 13. december 2012

Kristoffers fødselsdag

D. 18. november var det Kristoffers fødselsdag, men det skulle først fejres søndagen efter. Hans mor og jeg havde snakket om, at når nu han blev 15, skulle han da have en brystkage, men det ville knægten ikke, han ville have en kage med en traktor på. Han er nemlig en rigtig bonderøv, på trods af at han aldrig har boet på landet. Så jeg fik udleveret en John Deere traktor, som jeg så skulle lave en kopi af i kage. Jeg endte dog med at få tilladelse til at springe over, hvor gærdet var lavest, og fik fremstillet et sukkerprint med en John Deere traktor (billedet fandt jeg på Flickr).



Kagen bestod af 3 lag chokoladekage, 1 lag hvid chokolademousse og 1 lag hindbærmousse, smurt op med UCF, stakittet og traktoren på siden er lavet af forskellige slags købefondant, og græsborten er Royal Icing.

3 kommentarer:

  1. Hej Heidi,
    Super fin kage!! Jeg skal lave en kage til min nevøs 4 års fødselsdag og knægten vil have en John Deere traktor + en kran... Et lidt træls fondant projekt og så så jeg lige din kage:-) hvor har du fået lavet printet?
    Vh Line.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line.
      Jeg var så heldig at få hjælp fra en sød blogger, men har researchet det lidt, så jeg hvor jeg skal købe det en anden gang, og hos Kageprint.dk er de vist rimelig billige.
      Vh Heidi

      Slet