fredag den 6. april 2012

Chocolate chip cookies

I dag lavede jeg småkager, efter forespørgsel fra min mand, han er nemlig vild med amerikanske småkager :-) (det er jeg i øvrigt også, så godt jeg fik købt min pillsbury kogebog, da jeg boede derovre). Opskriften kommer her:

3/4 cup (180 ml) farin
1/2 cup (125 ml) sukker
1 cup (250 ml) smør
1½ tsk vanille (brugte 1tsk vanillesukker og ½tsk vanilleessens)
1 æg
1 3/4 cup (430 ml) hvedemel
1 tsk natron
½ tsk salt
1 cup (250 ml) hakket chokolade (jeg brugte 250 g marabou m/daim)

Variation: erstat halvdelen af chokoladen med hakkede nødder

Pisk farin, sukker og smør sammen indtil det er luftigt. Tilsæt vanille og æg, og pisk godt.
Mel, natron og salt røres i, og til sidst chokoladen og evt. nødder. Tag en lille håndfuld og tril det til en kugle som sættes på bageplade og trykkes lidt flad. Lav god mellemrum mellem dem, jeg havde 9 pr. plade. Bag dem ved 190 grader i 8-10 min. Lad dem køle af i 1 minut på bagepladen inden de flyttes over på bordet eller bagerist for at køle helt af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar