tirsdag den 24. april 2012

Kageslot til en prinsesse

Min datters dagplejemor spurgte mig, om jeg havde lyst til at lave en kage til hendes datters 6-års fødselsdag, og det sagde jeg straks ja til, for jeg har længe haft lyst til at prøve at lave et prinsesseslot, så det fik jeg frie hænder til.
Jeg var dog langt fra tilfreds med resultatet. De 2 høje tårne samt tårnet ovenpå selve kagen, havde jeg lavet af Rice Krispies Treats, og det var første gang jeg prøvede det. Jeg havde ikke kunnet finde ret mange oplysninger om, hvad jeg skulle gøre, så jeg smurte dem op med en nutella-smørcreme, som der også var i kagen, og beklædte dem derefter med fondant. Men det er tydeligvis IKKE sådan man skal gøre. Men Lærke var rigtigt glad for sit slot, og det er jo hovedsagen. Kagen var en vanillekage med 2 lag nutellasmørcreme og overtrukket med hjemmelavet fondant, som var farvet ganske lidt lyserød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar