mandag den 9. april 2012

Mine første kager - del 1

Synes lige jeg vil vise billederne af de kager jeg har lavet indtil nu.

Denne kage var den allerførste og fra mit kursus hos Specialkøbmanden. Hvis man går og overvejer om dette er en hobby, man har lyst til at kaste sig over, kan jeg helt klart anbefale at man tager på et kursus.

D. 6. december var det vores bryllupsdag, og så lavede jeg denne kage. Synes ikke den blev særligt pæn, det var meningen de store blomster skulle have været på siden, men kagen blev ikke høj nok til det, så de endte ovenpå. Bogstaver og tal er lavet med play doh udstikkere, da jeg ikke havde andet.
Så blev det jul, og det krævede da også lige en kage. Her prøvede jeg at blande fondant og marcipan 50/50, og hold da op det var svært at rulle ud, men det lykkedes da til sidst. Kagen er en banankage med en nutellasmørcreme.

Lavede lige nogle chokoladecupcakes også i løbet af julen, de skulle selvfølgelig også pyntes.
Vores nytårskage. Det er en champagnekage (opskrift fra Amos store julebagebog) med tilhørende mousse af jordbær og hvid chokolade. Den blev ret god, skal nok lægge opskriften ind på et tidspunkt.

Mit første forsøg med at lave en kakaofondant, det var hæsligt, slet ikke til at arbejde med, så det ved jeg ikke lige om jeg skal prøve igen. Også mit første forsøg med at overtrække en firkantet kage med fondant, heller ikke en stor succes. Kan helt klart gøres bedre.

Denne kage var der ikke rigtig nogen anledning til, andet end jeg havde lyst til at lege lidt, og min store pige (på snart 8) var helt vild efter at hjælpe mig, så vi kreerede denne her.

Denne kage er fra mit andet kursus hos specialkøbmanden, det var med patchworkcutters, fik dog ikke helt det ud af det som jeg havde regnet med, men lærte dog lidt nyt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar